Jak psát blog?

Věděli jste, že stránka ve vyhledávači, která je ve vyhledávání na první pozici získá až 33% návštěv? Celkově si také odkaz na první stránce ve vyhledávači vybere až 92% uživatelů. Čísla zkrátka nelžou. Bohužel ani skvěle napsaný a interaktivní obsah sám o sobě vysoké pozice nezaručí. I když je velmi důležitý. Dále je třeba se zaměřovat na SEO – tedy velmi relevantní klíčová slova. Proč? Nejenom proto, abychom nějakou návštěvnost získali. To nejdůležitější je, abychom na web nalákali tu skutečně správnou cílovou skupinu. Tedy tu, pro kterou bude obsah skutečně přínosný.

To zní skvěle, nemyslíte? Abychom nezůstali jen u představwrite my paper for me , dali jsme se SEO Plzeň dohromady několik tipů, vytvořit skvěle optimalizované blogové články bez obětování interaktivity a uživatelské přívětivosti.

Vybírejte efektivní klíčová slova

Za sekundu na Google proběhne celosvětově až 40 000 vyhledávání. Neuvěřitelné, co? Pokud se proto chcete skutečně dostat do popředí (a především před vaši konkurenci), je třeba vybrat správná klíčová slova a fráze, které vaši potenciální návštěvníci hledají. Zamyslete se nad tím. Jak jinak by mohli najít váš web?

Identifikovat můžete tyto zajímavá klíčová slova na sociálních platformách, kde se vaše cílová skupina zdržuje. Následně sledujte, co letí – přesné fráze, slang a témata. Určitý pohled, co je populární, můžete získat i z Google Trends. Pokud si všimnete vyhledávání na specifické klíčové slovo, které po nějakém čase začne mizet, není vhodné k použití do vašich marketingových strategií.

Pokud vám dojdou nápad na hledání nových klíčových slov, inspirujte se od konkurence! Na tom není vůbec nic špatného. Použijte k tomu nástroje a aplikace – a pokud skutečně nějaká klíčová slova najdete, nebojte se je použít! Konkurenci si můžete i sami zanalyzovat. Budete-li pečliví, měli byste z textů klíčová slova vyvodit. Stejně tak přibližnou pozici ve vyhledávači.

Mějte ale na paměti, že nejvíce očividná klíčová slova nejsou vždy ta nejlepší. Uživatelé totiž spíše využívají velmi specifické fráze. Ty se nazývají Long Tail – fráze spojené z několika klíčových slov. Mimo jiné jsou také mnohem více prodejní, jelikož uživatel už často hledá specifický produkt, zboží nebo službu. Celkově zaujímá Long Tail až 70% celkového vyhledávání na Google. Také je důležitou součástí úspěšné SEO strategie. Jsou případy, kdy webová stránka správně určila long tail, a zvýšila návštěvnost z vyhledávačů až o 20% za 2 měsíce.

Jsou také mnohem méně konkurenční a lze se rychle dostat na první pozice.purchase paper online A to z logických důvodů. Na obecná a krátká klíčová slova cílí jednoduše každý. Long tail má schopnost přesně zacílit na kvalitní návštěvnost, která často ví, co hledá.

Až dokončíte váš výzkum a hledání slov, vytvořte si seznam. V něm si ke každému slovu sepište metriky a vlastnosti. Využít můžete například Keyword Planner, Moz Keyword Explorer, Ubersuggest, Keyword Tool apod. Většina těchto nástrojů vám ukáže měsíční statistiky konkrétního klíčového slova. Časem si najdete nástroj, který vám bude sedět nejvíce.

Mnoho záleží také na druhu vašeho byznysu a výši rozpočtu. V některých případech je důležité se dobře zobrazovat na obecná klíčová slova. Tak to zkrátka je. I tak je ale dobré využívat long tail v rozumné míře (nejlépe ta, která se často hledají, ale nemají takovou konkurenci). To se hodí zejména na začátku každé strategie, kdy se často chtějí vidět rychlé výsledky.

Pamatujte, že klíčová slova se časem mění. A to podle trendů, terminologii nebo změn produktů či služeb. Hledejte proto pravidelně stále nová klíčová slova. A vždy sledujte zda jsou doopravdy relevantní a zajímají správnou cílovou skupinu.

Komponujte přirozeně klíčová slova do textu

Po tom, co dokončíte váš seznam klíčových slov, je čas psát. Každý blogový příspěvek by měl být zaměřen na konkrétní klíčové slovo. Sedněte si s vaším týmem, dejte společný brainstorming a domluvte se na tématech, které zaujmou vaší cílovou skupinu.

Vytvořte si persony vašich zákazníků – jejich motivaci, výzvy, zájmy. Vyberte taková témata, které emočně zapůsobí na potenciální zákazníky a jejich potřeby a tužby.

V textu blogového článku by se měla klíčová slova a jejich různé variace pravidelně prolínat. Hlavní klíčové slovo by se mělo objevit v:

  • Title
  • URL
  • Záhlaví a zápatí
  • Alternativním textu obrázku
  • Meta Description
  • Samotném textu

Důležité je nezapomenout, že píšete pro lidské bytosti. Ne vyhledávače! Pište proto srozumitelně, zajímavě a klíčová slova používejte přirozeně. Moc okaté zahlcování stránky klíčovými slovy může totiž vést až k penalizaci nebo dokonce banu. I když ve velmi vzácných případech. Především jde o to, že tím obětujete text jako takový a ztratíte vaše čtenáře velmi rychle. Zkrátka jim nedávejte žádný důvod k odchodu z vaší stránky a webu.

Odkazy na influencery

Při stavbě blogového postu se nebojte vkládat odkazy na jiné články nebo blogy. Nejenom, že tímto způsobem nabídnete vašim čtenářům další kvalitní obsah, ale ukážete tak Googlu, že jste si svůj výzkum skutečně udělali. Je-li váš blog skutečně hodnotný, může se stát, že dostanete odkaz zpět.

Není nic lepšího, než blogový článek zastoupený fakty, statistikami a dalšími vyhlášenými webovými stránkami. Dobré statistiky vám pomohou budovat více přesvědčivé argumenty, které zaujmou vaše čtenáře.

Pište texty pro uživatele i vyhledávače

Zrovna na internetu by mnohým přišlo logické psát kratší texty, vzhledem k tomu jakou pozornost nad internetovými texty udržíme. Opak je pravdou. V tomto případě se přizpůsobujeme vyhledávačům, které dlouhé texty preferují.

Platí – čím delší text, tím větší šance, že se objevíte na top pozicích ve vyhledávačích. Průměrně má 10 pozice o 400 méně slov než první stránka. Delší texty prostě fungují.

Přemýšlejte o tom – delší text dá vyhledávači více podnětů k tomu, aby zjistit, o čem text doopravdy je. Doporučujeme na blogový článek nejméně 300 slov. Tato délka dá vyhledávačům dostatečně klíčových slov a textu a pomůže jim pochopit.

Negativní stránka dlouhého textu je, že mohou vystrašit čtenáře. V podstatě jen 10 – 20% čtenářů se dostane až k poslednímu slovu. Nejdůležitější otázka tedy zní: jaká je ideální délka pro současné čtenáře? Dobrým řešením je psát texty, které lze očima skenovat. To znamená, vynechávání dlouhých souvětí a odstavce s maximálně 3 větami.

Často také využívejte pod nadpisy, výčty apod. k zaujmutí čtenářů. Tyto taktiky zajistí, že váš blog bude čitelný (i na mobilech) a bude příjemný pro oči.

Využívejte vnitřní odkazy na webu

Odkazování na další stránky nebo blogové texty na vaší stránce pomůže vyhledávačům lépe pochopit váš web a tím lépe jej zmapovat. Je to dobré i pro vaše čtenáře, kteří mohou takto objevit další zajímavosti, které jim nabízíte. Což působí velmi důvěryhodně. Vnitřní odkazy také mohou udržet návštěvník na webu déle, snižují bounce rate a zvyšují konverze. A o tom to celé je, ne?

V anchor odkazech se snažte využívat přirozený jazyk. Vyhněte se spamovým výrazům a jiným obecným bezduchým frázím („klikněte zde“, „odkaz“). Místo toho využijte dobře popisná klíčová slova, aby návštěvník pochopil, co ho na další stránce čeká.

Nikdy se nesnažte za každou cenu odkazovat na pouze hlavní stránky vašeho webu, produktové stránky nebo speciální akce. Tyto odkazy mohou vézt nejenom k odlákání čtenářů ale také k penalizaci od vyhledávačů.

Celkově to s odkazy nepřehánějte. Sice to svádí, ale vybírejte se jen skutečně odkazy, které se hodí a článku mohou pomoci nebo text podtrhnout. Vždycky si řekněte, zda budou mít nějakou hodnotu také pro čtenáře.

Optimalizovaná videa a fotky

Videa a fotky jsou důležitou součástí blogu, které je ale často přehlížena. Velmi často se jedná o chybu, která celou SEO optimalizaci blogu potopí.

Základem je, že všechny obrázky by měli být formátovány jako .jpg a vektorové jako .png. Vždy také optimalizujte alternativní text. Jedná se o informaci, která se zobrazí vyhledávači, pokud se mu z nějakého důvodu obrázek nezobrazí. Použijte v něm klíčové slovo. Také se zobrazuje uživatelům, které využívají čtečky (např. pro zrakově postižené).

Optimalizace videí je složitější. Doporučujeme vytvořit pro každé video vlastní stránku a dát je do jedné složky kvůli indexaci. Na těchto stránkách si dejte záležet na popisu meta description se správně použitými klíčovými slovy. Zakomponujte zde také „Call to Action“ a popis videa.

Propagace

I když by měl kvalitní blogový post získávat pravidelnou návštěvnost sám, není vedlejší propagace vůbec na škodu. Aby se zkrátka věci daly do pohybu, je třeba je trochu popostrčit. Zejména pak u nových a nezajetých domén. A tak je to se vším! V současnosti máme spoustu nástrojů, jak tak učinit. Nejrychlejším pak jsou sociální média.

  • Nechte sdílet váš článek zaměstnanci vaší firmy
  • Kontaktujte přímo influencery ve vašem oboru, aby článek sdíleli
  • Využijte při sdílení vašich referencí
  • Předělejte článek do přehledné infografiky nebo videa pro lepší formu sdílení
  • Kontaktujte webové stránky, které se zajímají o podobná témata
  • Využijte na Facebooku placené reklamy

Propagace si žádá také pečlivé analýzy cílové skupiny. Rozdělte si jí na skupinky podle zájmů, demografie a psychologie. Tím můžete objevit kanály, kde se jednotlivé segmenty cílové skupiny zdržují a kde jsou nejvíce aktivní.

Pochopte také, co u uživatelů na konkrétních kanálech sociálních sítí nejvíce letí. Největší „viral“ získávají:

  • Návody „Jak na to“
  • Infografiky
  • Články „Proč?“

Nepravidelné psaní článků

Napsat jeden dlouhý článek za čas je sice hezké, ale má to smysl? Moc často ne. Pokud na blogu vidíte až příliš starých článků, jež mají zastaralé informace a již nejsou relevantní, je čas na úklid! Toto pravidlo platí v online marketingu dvojnásob a stejně tak v dalších odvětví, jež se rychle vyvíjí.

Nebezpečí starých a zejména nekvalitních článků je zejména v tom, že mohou zvýšit bounce rate a snížit proklikovost. To může webu velmi uškodit v autoritě od Google. Google má velmi rád nový obsah, a to zejména na blogu. A právě proto se ve výsledcích vyhledávání ukazuje u blogových článků datum přidání.

A pokud uživatelé narazí na články z vašeho blogu, jež jsou 4 roky staré… pravděpodobně budou předpokládat, že tam budou zastaralé informace. A pokud na tento článek a blog obecně nebudou ve vyhledávání klikat, Google to zjistí a celkově váš web ve vyhledávání znehodnotí.

Takže jak poznat, zda je se článku zbavit, přesměrovat nebo přepsat? Nejdříve se podívejte na počet příspěvků na blogu. Poté se podívejte do Google Analytics, které posty získali z vyhledávačů za posledních 90 dnů alespoň 1 návštěvu. Najdete-li takový článek, jež nezískal žádnou návštěvu v tomto časovém období, je to známka, že je třeba jednat. Nejlepší volbou je takto starý obsah nahradit novými informacemi a ne zcela vymazat. Pokud například poskytnete k určitému tématu nové současné statistiky, můžete působit velmi věrohodně. Mimo informací se také hodí nové obrázky a videa, formátování textu, nová klíčová slova a také změna datumu. Což je dnes možné nejen ve wordpressu ale také na Facebooku a dalších sociálních sítích.

Tato taktika je dobrá i z tohoto pohledu – měsíčně vzniká celosvětově až 80 miliónů nových blogových postů za měsíc. To je šílené číslo a je nemožné tolik obsahu zpracovat. Vylepšovat již existující články je proto o něco zajímavější. A zejména se zaměřujte na velkou kvalitu a dejte si načas. Jen ty nejlepší články mohou ve vyhledávači a tím pádem i u čtenářů prorazit. Přejeme vám hodně štěstí a mnoho pevných nervů!