Lokální SEO v několika lokalitách najednou

Lokální SEO je pro většinu jen strategie, jež se vyplatí zejména pro podnikatele, operující opravdu v malém měřítku. Také je logická pro restaurace nebo noční podniky. Je tomu opravdu tak? My si to nemyslíme. Potenciál totiž existuje i pro obchody a firmy s celonárodním zacílením. Jak? Jednoduše se probojujte na předním pozice v každém vybraném městě!

Strategie

Naprostým základem k rozjetí lokálních SEO strategií je důsledná analýza klíčových slov. Zvláště pak, hodláte-li se zaměřit na několik lokalit najednou. Nejčastěji budete využívat longtail výrazy. A to s názvem vašeho oboru nebo brandingovým výrazem + název lokality -> SEO Plzeň). To je formule, která funguje. A proč? Lidé hledající tyto výrazy jsou už většinou v „nákupním módu“ nebo ve spěchu. Když totiž něco opravdu potřebujete, nejčastěji se díváte po nejbližších variantách.

Dalším krokem bude vytvoření samostatných stránek pro každé klíčové slovo s danou lokalitou. Lokální SEO můžeme rozdělit následovně – země (česká republika), kraje (plzeňský), oblast (šumava), města (Plzeň), části města (Plzeň 1). Někdy ve vyhledávání najdete i možnosti zacílení na ulice, ne však samozřejmě na všechny. Záleží na její „velikosti“ a důležitosti ve městské infrastruktuře. Jako příklad si můžeme vzít třeba Pařížskou ulici v Praze. V té se nachází celá řada vyhlášených obchodů a mezi lidmi je velmi známá. Konkrétně na tomto místě ale bude obrovská konkurence.

Stránka na konkrétní lokalitu musí být skvěle optimalizovaná. Zvolené hlavní (nejlépe nejhledanější) klíčové slovo se musí objevit v titulky, url, meta-description a také v samozřejmě v textu. To textu použijte všechna klíčová slova, avšak pozor na přehlcení. To je v současnosti spíše na škodu.